* dröm kroppen.

2012-08-11 @ 00:47:57
I flera månader, snarare år har jag drömt om att få den perfekta kroppen som alla tjejer drömmer om. Vilket jag tidigare alltid mått väldigt dåligt över.  

Jag tänker skriva detta eftersom jag fick en väldigt kränkande kommentar här på bloggen för några dagar sedan, där någon anonym skrev att jag borde börja tänka på min vikt eftersom att jag hade blivit överviktig.
Under hela min tonårsperiod, om inte ännu tidigare har jag drömt om att få den perfekta kroppen. Kroppen som bestod utav platt mage, de perfekta låren och de perfekta formerna. Men nu idag när jag tänker efter, hur ser egentligen den perfekta kroppen ut?

Ingen människa är någon annan lik, alla är unik på sitt eget sätt. Så varför skall man försöka göra om sig? Man lever bara en gång, så varför inte ta vara på de få år man faktiskt har och njuta fullt ut än att hela tiden känna att man skall behöva göra om sig till någon annan man egentligen inte är. Varför inte bara börja älska sig själv istället?

Det var som en vän sade till mig här om dagen, som faktiskt vet någonting om detta. Det är inte utsidan som räknas, det är insidan. Oavsett om du är smal eller tjock så förändrar inte det din personlighet. Det är hur du är som person inifrån. Det går inte ändra på sig, det är inte utsidan man lär känna en person på utan insidan. Så varför inte bara börja älska sig själv och vara glad för att man faktiskt är frisk istället?

Så nu sitter jag här idag, lite större än vad jag var tidigare innan jag blev gravid med ett långt ärr vid bikinilinjen utan en enda bristning. Hur glad som helst, för jag vet att denna kropp fick jag tack vare Elias som kom till världen och förändrade mitt liv till något jag alltid drömt om. Så varenda gång jag kollar mig i spegeln tänker jag på min underbara son. Men bara för att jag inte har samma kropp som tidigare skall jag behöva kallas överviktig? Kalla mig vad du vill, men jag är stolt över min kropp som klarat genomgå det den har klarat av!

 

Kommentarer
Postat av: MarielleC

Du har så himla rätt Jessica! Och folk som skriver så har det bara jobbigt själva och måste ta ut de på andra! Du är fin som du är! Och Elias kunde inte ha fått en bättre mamma! :)) Kram

Svar: Tack, så go du är vännen! Kram
Jessica Andersson

2012-08-11 @ 01:17:52
Postat av: Rebecka Lundquist

Du är helt otrolig Jessica, fortsätt så!!! :)

Svar: <3
Jessica Andersson

2012-08-11 @ 09:34:07
Postat av: Agneta

Hej Jessica!
Du är vacker precis som du är, både insidan o utsidan. Det kan ingen ta ifrån dig. Du har mognat
otroligt i din roll som mamma och är fantastisk med
Elias.
Du skrev på ett väldigt bra/moget sätt.
Och att ni är underbara föräldrar, det är det ingen som tvivlar på "som känner er väl" <3 <3
Kram från fastra <3

Svar: Riktigt roligt att höra, kram <3
Jessica Andersson

2012-08-11 @ 10:57:22
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår!

du är väl inte överviktigt herre gud! du har precis fått barn och gjort ett KS de syns :)
ja har gjort 2 och de är 1år sen linus kom å de syns än på mig :p

2012-08-11 @ 12:18:55
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Alexsandra Olsen

Kunde nog inte säga det bättre själv! Bra sagt. Strunta i vad andra säger. Du är fin som du är :) Sen tar det tid för kroppen att återställa sig när man har vart gravid.

Kram

Svar: Tusen tack (: Kram och lycka till nu, hoppas lilltjejen snart tittar ut!
Jessica Andersson

2012-08-11 @ 19:24:54
URL: http://www.nattstad.se/olsenalexsandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0