* frågor.

2012-06-22 @ 13:02:12
GRAVIDITETEN
Vilka var dina favoritkläder?
 Ett par svarta större mysbyxor & en vanligt långärmad tröja.
Vad var din/dina favoriträtter? Smörgås, smörgås & återigen smörgås. Tror nästan det var de enda jag åt där ett tag.
Vad var din/dina favoritdryck? Sprite & fanta.
Vad tyckte du inte om? Starka dofter.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej det var de väl inte.
Vad var du mest sugen på? Allt sött. Var världens godisgris, något som jag aldrig varit tidigare.
Hade du halsbränna? I början hade jag ingenting, allt kom i slutet.
Hade du foglossning? Oja.
Hade du sammandragningar? Lite grann, men ingenting jag hade ont utav.
Mådde du illa? Under hela första perioden, sedan kom det även i slutet då jag som sagt blev sjuk.
Vilken sovställning var bäst? Höger sida, riktigt tätt intill Tony.
När var din BF-dag? 15 Juni.
Gick du över tiden? Nej.
Hur mycket gick du upp i vikt? -
Hade du mycket vätska i kroppen? Hemskt mycket, såg allvarligt ut som ett fetto.
Hur var ditt psyke? Bra.
Gnällde/klagade du? Nej det tycker jag inte,
Vad trodde du det var för kön? Pojke.
Visste du vad det var för kön? Ja..
Var du rädd för något? Ja,att någonting skulle vara fel med min goding.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville absolut föda normalt, och helt i vatten. Blev inget utav dem.
Hur ser du på graviditeten idag? Redan nu kan jag påstå att jag saknar min mage, och alla gånger Elias sparkade. Var så otrolligt mysigt att känna.

FÖRLOSSNINGEN

När började din förlossning? Ja, den började väl aldrig på det sättet. De körde in mig till operationsalen runt halv 12 tiden.
Hur började den? De skar upp magen ;)
När åkte du/ni in till förlossningen? Den 1:a Juni. 
Varför? För jag skulle åka in och kolla upp om jag hade drabbats utav havandeskapsförgiftning.
Vem/vilka åkte du in med? Tony.
Fick du/ni åka hem igen? Nej, det fick vi inte göra. Och var verkligen inte beredd på att få stanna kvar & föda då heller.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på?Karlstad sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Ingenting.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Ja, de tog blodtryck och gjorde ultraljud och allt såndära. Proppade i mig fullt med tabletter hela tiden & berättade precis alltihopa vad som skulle hända och allt.
Vilken/vilka var med under förlossningen? Tony.
Tog du nåt smärtstillande? Ja, epidural.
Grät du? Ja jag gråt floder när de körde in mig och satte nålar och allt. Var så himla rädd och nervös, med tanke på att de hade lovat mig att det INTE skulle bli kejsarsnitt.
Vad tyckte du var jobbigast? Att få göra kejsarsnitt.
Var du rädd för något? Ja, som sagt att någonting skulle vara fel på min lille. Och att få göra kejsarsnitt då jag gärna inte ville ha ett ärr på magen.
Hur lång tid tog det? Själva operationen tog drygt 40 minuter.
Hur ser du på förlossningen idag? Ja, jag är väldigt ledsen över att det blev kejsarsnitt eftersom jag gärna ville föda vaginalt. För skulle vilja vara den första som fick hålla han, men så blev de inte. Och istället får jag gå runt med ett ärr på magen. Men men, så länge allt var bra med Elias så är jag lycklig :)

BARNET
Vad blev det för kön? Pojke.
Hur mycket vägde barnet? 2845 gram.
Hur lång var barnet? 49 cm.
Hur mådde barnet? Jätte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0